onsdag 29 april 2009

The List

Har gått runt bland mina odlingar idag och skrivit ner namnen på allt jag har sått. Farstun är fullkomligt belamrad av groddar i krukor och på fat, ett fullsmockat plantdagis, ALLT jag sått har grott, ja det är över förväntan. Aaah, mina små bejbisar! "Jaha, ska du lägga in den där listan på bloggen nu", frågar TH med en lätt sarkastisk ton. "Nää då", säger jag, bara för att genast smyga hit till datorn på rent jäkelskap.

Den Stora Farstuodlingen 2009.

Manuka, Leptospermum scoparium
Kanuka, Kunzea ericoides
Lupin, Russel Strain
Lupin från Antnäs
Delphinium, Magic Fountains
Delphinium, Giant Galahad
Digitalis, "vanlig"
Digitalis, Apricot
Digitalis lantata, Grekisk
Leonorus sibiricus
Blå bergsvallmo
Isop, blå
Salvia officinalis
Stäppsalvia, Rosenwein
Ängssalvia, Meadow ballet
Svart akleja
Akleja, Miss M.I. Huish
Echinacea purpurea
Penstemon digitalis, Husker red
Äkta stormhatt, Carneum
Körsbärstomat, Hundreds and thousands
Jordgubbe, temptation
Stevia
Salladsmix, Californian & Tuscany


2 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig lista, vad duktig du är :)

    SvaraRadera
  2. Åhå jag har också gjort en sån där lista, med datum och allting :P

    SvaraRadera