tisdag 27 oktober 2009

Fyra kompisar

Här i byn finns periodvis inte något stort umgänge med människor. Jag träffar i snitt två till fyra människor om dagen under höstvintern och vintern, alltså umgås jag med många fler hundar än människor, vilket kan göra en människa lite koko. Jag har således samlat ihop en liten flock med kompisar på Internet. Kompisar i olika åldrar, med helt olika energier och intressen. Jag hälsar på dem VARJE dag.


Prinsessans Dagbok - den här pinglan har jag följt så länge att jag får för mig att jag känner henne eller att vi är släkt på något sätt. En svensk tjej - FAB MAMA - som bor med sin HAPPY FAMILY i Oslo och Njuter Dagen, Njuter Kvällen, pyntar huset och piffar barnen. Väldigt uppiggande person, hon är nästan alltid HAPPY och allt är bara FAB. Ibland är hon en trött MAMA, men det går fort över.


Sanna Lundell - är SÅ bra. Klok, avslappnad, riktigt smart. På något fördomsfullt vis tycker jag att det är lite överraskande att tjejen som är dotter till Ulf Lundell och sambo med Mikael Persbrandt kan vara så down to earth och sund.


Finistere - min favoritförfattare Bodil Malmstens blogg. Fantastisk på alla sätt. Bodil bor på franska atlantkusten i en lägenhet som hon hatar. Hon leker familj med tejphållare och sörjer sin förlorade trädgård.


Katrin Zytomierska - jag tycker verkligen om Katrin, även om "folk flest" verkar hata henne. Hon kan kläcka ur sig vad för galna saker som helst. En smart brud som älskar att provocera och är expert på att skapa debatt. Nu är hon på smällen och det är jordens hallabalå ikring det med debatt kring mäns och kvinnors förväntade roller i en graviditet. En blogg som bara kommer att bli mer och mer spännande!

Här sitter vi och umgås.

7 kommentarer:

  1. Men hva med Blondinbella dååå!? ;p

    Vittig, for jeg har også nettopp lagt ut en sånn liste på min blogg:)
    www.frostsol.blogspot.com

    Hæge

    SvaraRadera
  2. Men I know Häääge, det var ju därför jag gjorde det här inlägget :D You are my inspiration!

    SvaraRadera
  3. ho ho i feel honoured! :p

    Men du glemte fortsatt Blondinbella! ;)

    SvaraRadera
  4. Forresten: hvordan får du til å lage navnet på bloggen som link?? fant ikke ut åssen man gjorde det, jeg....

    SvaraRadera
  5. Men Maggan, du har ju glömt den viktigaste bloggen av alla - MIN blogg. http://myveryownappletree.blogspot.com/
    Har ju bloggat i flera år nu.
    /Ellen East

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen! Har du sett www.mariaklang.se hon är en duktig fotograf! /Faster M

    SvaraRadera
  7. Hahaha vilket gott skratt jag fick här ;-)
    NJUT kvällen!

    Josefine

    SvaraRadera