måndag 14 februari 2011

Vårkänslor?

Vi är inne i en riktigt kall period nu igen. I natt var det -38,2 och tempen har legat under -30 hela dagen. Får se om vi får -40 nu i natt. Det gäller att hålla djuren riktigt mätta såna här dagar. Hästarna är otroligt obrydda av kylan, nyss hade de jordens busryck och sprang runt och lekte den klassiska hästleken "bita varandra i knäna", men jag ger dem ändå extra hö och lite extra kraftfoder.


På ICA i Jokkmokk hade de fått in pärlhyacinter och krokusar, så jag köpte några åt mormor, mamma och mig. Man blir så glad av de här söta små vårlökarna! Även om tempen ute inte direkt ger några vårkänslor, så gör ändå det allt starkare solskenet mycket för energin. Lite färska gröna blad på det, så kan jag nästan inbilla mig att det börjar våras!

1 kommentar:

  1. Huvaligen - jag ska inte klaga:)) vi hade bara 16 minus inatt..... Hoppas ni har ved så det räcker:))
    Kram/Lisa

    SvaraRadera