tisdag 12 mars 2013

En dag ute i friheten

Äntligen en ledig dag efter ett par snurriga veckor! Turistsäsongen har dragit igång på allvar med massor av jobb för min familj, och så har jag varit iväg till Berlin på en enormt stor turismmässa mitt i allt. 

Mässan var väldigt intressant och givande, och kul hade vi till råga på allt! Nu kan jag ju även förstå varför tyskarna lägger så mycket pengar på resor, herregud så dystert och grått de har det, Berlin såg ut som en perfekt location för typ en zombie-skräckfilm! Nej, då var det en fröjd att köra hem från Kallax på ensliga vintervägar i -30 under ett helt vanvettigt norrsken. Det är vår orörda natur här uppe som är vår stora rikedom, tänk om alla förstod det...


Har haft en superfin dag med både ridtur och hundtur i strålande väder. På morgonen for jag och min säsongskollega Michaela ut på en promenad med hästarna. Det var första dagen i år som jag rent utav blev lite solbränd!



 Kan ju inte motstå att rida! Michaela har varit i en ridolycka på NZ i vinter så mitt hemliga mål är att få henne upp på hästryggen innan säsongen är slut. När hon har sprungit bakom mig och hästarna nog många kilometer så kommer hon nog att hoppa upp frivilligt. :)





På eftermiddagen for jag ut och rastade de två löptikarna Aska och Staika som Tor-Henrik lämnat hemma, han är på en veckotur i fjälls med resten av gänget. Fint i solnedgången och helt lagom fort gick det. :)

2 kommentarer:

  1. Kollar din blogg nästan varje dag=)=)=)=)
    Kram Åsa/Vendel

    SvaraRadera
  2. Hade gärna följt med på en av dina ridturer - ser helt underbart ut - fantastisk vilken rikedom att få sitta på hästryggen och njuta av underbar fjällnatur!!

    Kram/Lisa

    SvaraRadera