tisdag 19 februari 2013

Ta farväl av vintern

Snart lämnar vi vintern bakom oss och går in i den årstid som vi kallar för "vårvinter". Solen stiger högre och högre på himlen och dagarna blir längre. Tempen sjunker inte längre lika lågt som under midvintern och det är fler och fler turister och sportstugeägare i farten. Alltid lite vemodigt tycker jag, som älskar den fridfulla, magiska midvintern. För mig innebär vårvintern mycket jobb och mindre tid för egna turer. Så nu är det bara att göra det mesta av alla lediga dagar som återstår!

 Idag var en otroligt vacker, solig och kall dag. Vi var ute och körde träningsrunda med hundarna. Tor-Henrik tränade ledarhundarna att köra "freestyle" över sjön utan spår, träna på att svänga höger och vänster alltså!

Stanna och byta till nya ledarhundar så att fler får chansen att träna hjärnan lite!

 Passa på att posa lite när tillfälle ges, ha ha...

 Wihooo, perfekt före även i lössnön!

 Måste bara lägga upp den här bilden, jag tog den ju ändå med livet som insats! Nja kanske inte riktigt då, men i full fart i nedförsbacke med en hand på styret, en fot på bromsen och så viftandes med kameran lite slumpmässigt framför mig, ha ha...

Kan man ha det så mycket bättre? Superpigga hundar som går som spjut över sjöarna.

 Solen gick ner även den här dagen, här har vi rosa Kvikkjokksfjäll framför oss.

Tempen droppade snabbt efter solnedgången. På den här sjön drack vi en kopp te och hundarna åt en kycklingkorv och sen körde vi hem i full fart. Nu är det -28 grader ute, härligt att vintern dröjer sig kvar en stund till!

Tack för idag, nu ska jag gå och lägga på lite ved i kaminen och dricka lite mer Earl Gray...

5 kommentarer:

  1. Åh, Magdalena vad jag har saknat din blogg. Av en händelse gick jag in o titta idag och då.......=) Kram Åsa i Vendel

    SvaraRadera
  2. Åh, äntligen Magdalena! Som jag väntat//Åsa i Vendel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa, välkommen tillbaks! Jag ska göra mitt bästa för att blogga mer framöver! Kram :)

      Radera
  3. Åh vad underbart - du är tillbaka.
    Så många gånger som jag kikat in - och verkligen saknat dig.

    Ta hand om dig!!
    Kram/Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa, så kul att du hittat tillbaks! Jag är inte den superflitigaste bloggaren kanske, men det blir några inlägg då och då. Det är så kul med dina glada kommentarer! :) Ha det bra, kram!

      Radera