måndag 23 april 2012

En spännande ny vår

Snön ligger fortfarande tjock och tung och sjöisarna håller fortfarande att färdas på, men det allt starkare solljuset och de långa ljusa kvällarna har verkligen livat upp mig! Vill bara ha mer mer mer ljus och värme nu! Det är inte bara jag som har vårkänning, trodde knappt mina ögon igår när jag fick syn på de här små uppstickarna vid husväggen... 

Det är små botaniska tulpaner som jag stoppade ner i jorden i höstas, och de behövde tydligen inte många timmar med plusgrader för att börja växa. Så himla roligt, nu är trädgårdsåret 2012 igång även här i fjällkanten!

Jag vill visa er en plats som jag har blivit helt kär i. En fridfull tallbacke där man glimtar fjällen mellan träden och där fåglarna kvittrar. Här hoppas jag att det kommer att hända saker i år...


Kvällssolen på min drömplats...

Har så mycket spännande framför mig, kan knappt bärga mig tills att snön smälter bort så jag verkligen kan börja visualisera saker och ting! 

8 kommentarer:

  1. Ja du är så söt du..

    KJ

    SvaraRadera
  2. Så godt at du er tilbake både på bloggen og i deg selv :) ble nysgjerrig på drømmeplassen din! Hva skal skje der? ;)

    Hege

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja nu är jag mycket piggare :) Hehe ja jag får se om det bara är en dröm eller om det faktiskt blir nåt, time will tell ;)

      Radera
  3. Om du är kär i din tallbacke, då är jag kär i din blogg! Den får mina drömmar att spira :)
    Kram på dig/ Ulltott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så kul att höra Ulltott, ja vad är man utan sina drömmar!? :)

      Radera
  4. Hej Magdalena! Har saknat dina inlägg! Mamma har väl berättat att jag följer dig o dina härliga beskrivningar på allt o alla. Nu har jag ju också Johans logg att följa, Uppsala-Paris, han ska cykla till Paris. Är i Halmstadtrakten nu. Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer min blogg Åsa, så spännande med Johan! Hade velat se den bloggen!

      Radera
    2. Johans blogg heter helt enkelt Uppsala-Paris. Kanske du vet hur man kommer dit...söker väl helt enkelt på bloggnamnet o Johan.(tror jag).

      Radera