fredag 27 april 2012

Skidtur med schtockholmskan

Min kära vårsäsongs-kollega M från huvudstaden har klagat på att hon inte fått vara med i min blogg, så det ska vi ju genast rätta till! (Jag brukar ju tråkigt nog nästan aldrig blogga om människor som inte har en egen blogg, eller är offentliga på något sätt, eller som i det här fallet begär att bli bloggade om, ha ha!) Igår var vi lediga från jobbet i restaurangen, så vi for på en liten skidtur.

 På tjärn nedanför byn var det passande nog renparad när M och jag skidrade förbi. M fick några bilder när hon posade glatt med renarna i bakgrunden, får nog inte blogga dem tyvärr, ha ha...
Renarna knallade så sakteliga västerut.

Bra skidföre var det, om än nog så isigt och blött på sjön! 

En fin upptäckt längs spåret. Svanparet hade kommit till sitt vanliga ställe där jag brukar se dem varje år, såhär i slutet på april. Här stannar de några veckor innan de fortsätter västerut. Åh jag älskar svanar, de är så vackra! 

6 kommentarer:

  1. Haha - jaha så det är så man gör för att bli publicerad *blinkar med ena ögat*

    Som vanligt väldigt fina bilder.
    Kram/Lisa

    SvaraRadera
  2. Åhååå, se där du missade inte renarna i år!!!! :D Och M fick som hon ville;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja M måste få som hon vill, hon blri så grinig annars ;)

      Radera
  3. Ja...det är intressant hur man ska göra med andra människor som man gärna skulle skriva om. Jag tror att de flesta tycker att det är okej så länge man visar bilder och skriver på ett respektfullt sätt.

    Det är ju nya tider...tider då alla är mer eller mindre offentliga via facebook och massa liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så vet man ju ganska väl vars gränsen går med sina närmsta medmänniskor, hur mycket fobi de har för det där med att finnas på internet. Jag är ganska kluven själv, gillar ju både att vara lagom hemlig och ex. inte skriva ut mitt fulla namn, men uppskattar ju ändå att folk läser min blogg...

      Radera