onsdag 18 april 2012

Energin återvänder

Hej bloggen, nu börjar jag se ljuset i tunneln på min intensiva jobbperiod som jag har här under mars-april, sköööönt. Det har varit en jobbig vår i år! Men den har haft många ljuspunkter också. Som till exempel att jag har fått ha äventyrerskan Marina här som min jobbarkompis den senaste tiden, det har varit så kul! Hon har kommit med massa inspiration och matat mig med uppiggande och nyttig Raw Food. Här är en jättegod tvårättersmiddag som hon bjöd på, jag misstänker att recepten finns på Marinas Raw Food-blogg Lev och Spira.

 "Rawioli" av supertunt skivad rödbeta med fyllning av raw ostkräm. Otroligt gott!

Raw lasagne med zucciniplattor och olika nöt- frö och grönsaksröror.


Nu har vi bara ett par veckors jobb kvar innan turistsäsongen är slut, jag hoppas verkligen att vi ska hinna på någon egen tur på det sista vinterföret. På återseende kära blogg, lovar att det blir mer blogging här framöver!


12 kommentarer:

  1. Härligt - du är tillbaka!!!
    Du har varit saknad.

    Kram/L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lisaluring, så kul att du följer med :)

      Radera
  2. Härligt, welcome back i space! :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du är tillbax!!/ Monika

    SvaraRadera
  4. Jag håller bara med, äntligen är du tillbaka!! Tjoho!
    Ulltott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, så kul att du följer min blogg Ulltott! :)

      Radera
  5. tycker dock att den bästa arbetskamraten (dvs JAG) omnäms ganska lite här i din blog.... kommer visserligen inte med några rawfoodrecept, men ackväl med speedad sthlmsdialekt, dryga kommentarer och dissiga blickar! kan d bli bättre än så? ;)

    //den förbisedda arbetskamraten... du vet nog vem! -_-

    SvaraRadera