lördag 17 december 2011

Tvångstomte

Har inte fått nån riktig julkänsla än, vet inte vad mitt problem är!? Nu kan jag ju inte riktigt skylla på snöbrist längre. Har tvingat mig själv att julpynta lite ikväll, kanske jag kan lura fram lite stämning. Måste ju försöka hålla mig i takt med omvärlden... Tvingade till och med fram en tomte mitt på köksbordet. Det borde ju i alla fall skicka nån slags signal till mitt undermedvetna.

Mitt lilla runda köksbord. Man behöver inte så mycket julpynt när man har julröda köksstolar... Vita eller oblekta linnegardiner har jag året runt, det passar till jul och påsk och sommar och när som helst tycker jag!

Bakade lussebullar också, efter mammas gamla beprövade recept som jag modifierat något (mer socker, hehe).

6 kommentarer:

  1. Åååh du har så fint hemma hos dig!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare. Jag känner julstämning bara jag tittar på dina bilder. :)

    SvaraRadera
  3. Ibland är det bara så att man inte har någon julkänsla. Men man får likom klara sig ändå. Du har jättefint hemma! Och förresten så ska jag passa på att önska dig God Jul och Gott Nytt År, för det kommer inget julkort från mig i år. Smbon postade påsen med julkort utan att klistra på frimärken.....

    SvaraRadera
  4. Åh, vad kul att du är tillbaka! Jag gick in här av en ren slump och blev glatt överraskad :) Fiiint julkök!

    SvaraRadera
  5. Ska du int blogg nåt mer snart...

    SvaraRadera
  6. Tack för era snälla kommentarer allihopa :)

    SvaraRadera