tisdag 3 januari 2012

Ny början, ny chans, nytt år

Mitt 2012 började med att jag krockade med en älg på nyårsdagen. Det hela hände på några sekunder, jag såg den stora älgen hoppa upp från min sida och komma farandes rakt mot framrutan, hann inte tänka något annat än "NEJ" och hålla upp armarna framför ansiktet, så smällde det. Älgen hamnade mitt på rutan som krossades men just precis höll ihop, och den gled över biltaket och flög ner på vägen bakom bilen. Bilen blev skrot, älgen låg avsvimmad på vägen i nästan tio minuter innan den försvann ner i skogen, men jag klarade mig otroligt nog helt oskadd. Jag är så tacksam till vem det än är som vakar över mig, att jag fick klara mig. Jag förstod nog precis vad den här händelsen ville säga mig...


Gott Nytt År till alla er fina goda människor som har tålamodet att följa mig här! Har på känn att 2012 blir ett helt speciellt år!

5 kommentarer:

  1. Åh, så skönt att det gick bra! Älgar är stora, speciellt när de ligger tvärs över en bilruta.

    Det måste betyda att 2012 blir ett fantastiskt år! :D

    SvaraRadera
  2. Ja fy fåglarna vad otäckt, stackars dig, eller tur att det gick så pass bra ändå! Kram!

    SvaraRadera
  3. Men huvvaligen - låter inget vidare. Svårt att värja sig när de kommer så fort.

    Hoppas du får må bra i fortsättningen.
    Kram/L

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! God fortsättning till er alla :)

    SvaraRadera
  5. :) håper 2012 blir et flott år for deg! Klem

    SvaraRadera