söndag 28 juni 2009

Dagens potentiella perfektion och gårdagens vedermödor.

Klarblå himmel, 18 grader varmt och friska vindar, 8 meter i sekunden från väst! Så här skönt och myggfritt får det gärna vara varje dag.

Igår gick jag in i väggen, fullständigt! Ensam hemma med alla djur, den stekande varma myggiga dagen. Mata, smörja och vattna, om och om igen. När man är klar med en djurflock är det bara att gå till nästa. Dessutom gjorde jag en massa dumma små sidoprojekt som att gräva gropar och flytta buskar på gården, bygga staket, dammsuga, skura, tvätta, laga seriös lunch och middag till THs matraster, osv... Jag var så trött på kvällen att jag kraschade på gräsmattan ute på gården. Det bara snurrade i skallen. Jag hade bara en sak kvar att göra innan jag fick gå in, att smörja in hästarna med RB86 (älsklings-myggmedlet...) inför natten, och det var droppen! TH fick lyfta upp mig från marken när han kom hem från kursen. Det är fasen farligt att vara ute för mycket och jobba när det är varmt, man är så himla ovan vid värmen!

Klockan fyra i natt vaknade jag med ett ryck av ett välbekant dundrande i marken. Det var Thytur som galopperade förbi fönstret. Bara att snubbla ut med grimskaftet i högsta hugg. Han har lärt sig att öppna grinden den rackaren. Jag ser minsann hur han står och studerar mig varje gång jag öppnar och stänger. Jag måste knyta fast grinden med ett extra rep så att han inte ska ta sig ut, och igår kväll var jag så trött att jag glömde! Efter att ha bommat in Thytur i hagen kunde jag inte somna om, suck! Så idag är jag trött, övertrött. Känner mig helt speedad! Måste ta det lugnt. Ska bara göra det allra nödvändigaste. Kanske ta ett glas vin så jag lugnar ner mig lite, ha ha...

1 kommentar:

  1. Du må være forsiktig! Vi nord-boere er ikke vant til varmen. Jeg måtte selv evakuere inn i dag - over 30 grader i sola ble for mye av det gode...

    Hege

    SvaraRadera