torsdag 18 juni 2009

Midsommarfix

Mycket att göra idag! Kanske därför jag inte ens orkar börja. Har blivit förslappad efter mitt dygn i storstan. Hästar ska schamponeras, valpar ska vallas bort till gamla hönsgården och utfodras, bröd ska bakas, kruk- och skrotkaos på gården ska städas bort, huset ska städas på insidan, jag måste räfsa lite här och där och skotta lite skit, gaaah, stress! Mitt i allt måste jag väl jobba lite också om chefen (mor) ringer...

Enligt mina blygsamma fjälldals-preferenser är det ganska lovande midsommarväder just nu, med lite sol mellan cumulusarna, men i natt var det MINUSGRADER... Blommorna överlevde i alla fall, huvudsaken det!

Okej okej. Nu måste jag gå och rapportera vädret till SMHI. Det är en av de saker som vi livnär oss på här i byn. Det blåser faktiskt ganska mycket, 6 meter i sekunden från öst-sydöst. Det finns sju åttondelar moln i tre olika nivåer. Över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar