söndag 4 juli 2010

Klagosång och en belöning på slutet

Det har verkligen varit en stillsam och äventyrslös sommar hittills. Ingen fjälltur och minimalt med ridning. Har massor med bra bortförklaringar, nummer ett är ju givetvis snart sju veckors passning av en hormonstinn huskyflock. Har knappt tordats lämna gården, för när som helst har jag varit tvungen att springa och avbryta slagsmål och badda sår. Och rida mina skogsrundor törs jag bara göra mitt på blankaste dagen då björnarna "känns" som längst bort, inte på kvällen som jag nästan alltid annars har ridit. Detta björnår alltså.

Så jag har mest varit en ensam gårdsfru den sista tiden. Samma rutiner varje dag. Skötsel av sjutton hundar och ett par hästar tar MYCKET tid. Dessutom "arbetsjobbar" jag fyra timmar per dag i receptionen. Nu är jag TACK OCH LOV inne på sista veckan home alone.

Som belöning till mig själv har jag just köpt en fin husfru-present: ett stoooort paket med doftljus. Hundratals och åter hundratals timmar av ljuva dofter! Lavender Vanilla, Evening Air, Midsummers Night, Island Spa, aaaah, jag älskar mina doftljus. De är den lilla guldkanten i min strävsamma tillvaro! Nää nu ska jag svamla vidare, är färdig med allt utom kvällstéet och lässtunden. Ska just börja med Den väntade av Kathleen McGowan, den handlar om mystik och hemligheter har jag förstått, låter som min smak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar