torsdag 19 mars 2009

Förkylt!

Blir ju aldrig frisk! Börjar bli desperat. Det är så sjukt trist det här hostandet och snörvlandet. Mina kära kollegor har kommit med finfina tips, "Ta en sup!", "Tänk: Jag är frisk, jag är frisk, jag är frisk!", TH har matat hästarna och gett mig sovmorgon TVÅ dagar på raken nu (och då är det allvar), jag dricker örtte-kanelte-heartwarmingte konstant och kör bil vart jag än ska. Tappar så mycket energi när jag inte kan åka skidor. Det gör ont i min visdomstand. Det gör ont när glas klirrar och det gör ont när människor pratar för högt. Osv, osv.

Ja varsågod, det här var ju ett inspirerande inlägg! Nu ska jag fortsätta fila på min annons "Piga sökes". Jag behöver en stand-in.

2 kommentarer:

  1. Huvva! Stackare här är ett recept som jag fått från ygiz som brukar hjälpa mot de mesta: 1 gul lök, 1 röd lök, ett par klyftor vitlök, kaviar hacka och rör ner i creme fraiche ätes på hårdbröd. Om inte annat så får man så dålig andedräkt att man glömmer förkylningen. Krya på dig sweet.

    SvaraRadera
  2. echinacea säger jag bara!!

    SvaraRadera