lördag 28 mars 2009

Förlåt bloggen...

...jag lovar att det blir bättring när den här säsongen är över! Det är jobb för hela slanten nu. Har haft en ledig dag i hela mars månad om jag minns rätt. TH har flytt fronten och dragit till fjälls med storspannet, är något avundsjuk en solskensdag som denna!

Förresten har jag ett boktips: Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein. Kanske inte nån må-bra-i vårsolen-bok direkt, men så otroligt intressant och ärligt skrivet om den psykiska sjukdomen bipolär typ 2 som författarinnan själv lider av. Sträckläste den igår.

Nej nu ska jag gå och vattna mina kära små plantor, min terapi! Har beställt fröpåsar en masse och nu spirar allt ifrån Sibirisk hjärtstilla till Blå bergsvallmo i min soliga farstu. Det känns lite märkligt hur hårda små svarta korn kan bli till målmedvetna gröna varelser som vill växa och leva. Allra märkligast känns det när de små nyazeeländska groddarna tittar upp, som besökare från en annan världsdel, det känns nästan som att jag måste prata ett annat språk med dem! Å herregud, nu har jag varit ensam hemma för länge... Ska gå en liten promenad med tant Girjat och värma upp för dagens jobb. Fullbokat i restaurangen ikväll, puh...

4 kommentarer:

  1. Den boken ska jag läsa!

    Synd att du jobbar, annars hade jag på ett lr annat sätt kommit upp och hälsa på nu i helgen. MISS U darlo!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu när jag har hittat hit är det bäst att du skriver ofta! :P

    SvaraRadera
  3. Vilken lång bloggtorka du har darlo.. saknar din inlägg juh! :(

    SvaraRadera
  4. Jaa! Instämmer med föregående skribent! Magdaaaa, kom loss nu! ;)

    SvaraRadera