söndag 15 mars 2009

Vårtecken

Min lediga dag idag, en fantastisk dag rent vädermässigt. Minus fem, vindstilla och en nästan ilsket strålande sol, perfekt skidföre, alla djuren står pigga och förväntansfulla i sina hagar och väntar. Men, tyvärr, jag tar mig ingenstans. Drömde i natt att jag inte kunde andas, och vaknade till min förfäran för att upptäcka att det, typ, var sant. Snablars gamla förkylning som inte ger sig! Istället får jag väl glädja mig åt den vårstämning jag har skapat här inomhus. Det groddar och gror för fulla muggar, knoppar spricker, skott skjuter, ja, jag känner mig otroligt nöjd med min skapelse. Sommaren känns inte alls så avlägsen längre!

Lövsprickning på köksbordet. Björklövsté, aaah...

...och på den FJÄRDE dagen kom lupinerna upp ur jorden! Måste vara nåt sorts rekord.

Mitt lilla olivträd har överlevt ännu en vinterdepression och skjuter glada vårskott!

Min nya gröna gardin från G. Sjödén kan väl också räknas som ett sorts vårtecken?


Nä, nu ska jag kånka ut fåtöljen på bron, linda in mig i några lager ullfiltar och sitta där och och snegla på skidorna...

2 kommentarer:

  1. jag vill ha vår!!

    SvaraRadera
  2. Oj, man får riktiga vårkänslor när man ser dina bilder.. va skoj å plantera lite blommor..!! :)

    SvaraRadera