fredag 29 maj 2009

Handsktest


Här är mina handskar, som jag har använt varje dag sedan december i fjol. Ett omaka par, som ni ser, båda förlorade sin äkta hälft efter blott EN dags användning. Så de är exakt lika mycket använda. De här handskarna har alltså ridit, åkt skidor, skottat snö, mockat skit, burit hö, kört hund och lagat staket tillsammans i snart ett halvår. Ett par Tegera-handskar kostar ca 100 kronor, ett par Lill-Sport kostar väl mer än dubbelt så mycket. Nu vänder jag på dem så får ni se skillnaden...

Tegera: börjar bli lite slitna. Färgen har skavts av lite på fingrarna. Lill-Sport: har HÅL rakt igenom på tre fingrar! Fodret på insidan har dessutom börjat släppa. Och ändå har den varit på vänsterhanden och jobbat aningens mindre!

Slutsats: Tegera är en billig montagehandske som kan användas till ALLT, är varma och har perfekt passform! Lill-Sport är en dyr sporthandske som bara håller i ett par månader. Magdalena är en OTROLIGT snål byfåne som har gått runt med hål i handsken i flera månader...

2 kommentarer:

  1. Vilken bra konsument upplysning! Du borde absolut söka jobb hos Råd och Rön som testare! Jag hoppas att jag kan hitta mig ett par Tegera till hösten!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Är du vänter eller högerhänt? ;P Tegeran är snyggare ocksp!

    SvaraRadera