fredag 5 november 2010

Bloggtips och utmaning

Vill tipsa om en ny spännande bloggare, Jessica, en otroligt intressant jokkmokkstjej som jobbar som journalist och nyss varit i Afghanistan. Hennes blogg hittar ni här!

Hon utmanar vem som helst till en liten frågerunda och givetvis känner jag mig träffad, älskar ju att svara på såna här frågor, hehe!

Fyra tv-program jag ser:
1 Skavlan
2 Gränsbevakarna Australien
3 Ođđasat
4 The Event

Fyra saker jag gjort idag
1 Matat hästarna
2 Druckit te
3 Sett på nyhetsmorgon
4 Kollat mailen och Facebook

Fyra saker jag längtar efter
1 Baka lussebullar
2 Åka skidor
3 Julen
4 Mina nya skor som jag beställt...

Fyra saker på önskelistan
1 Resa till en sydlig strand
2 En vinterträdgård (isolerat uterum)
3 Ett badkar
4 En piga/dräng (kalla mig omodern)

Fyra saker jag avskyr
1 Rasister, djurplågare, etc... Dumma människor helt enkelt.
2 Köra bil på extremt dåligt före med extremt dåliga vinterdäck.
3 Skotrar med högkamsmattor och ingen ljuddämpare
4 Vissa människors inställning till alkohol, hrm... (fulla drägg m.a.o.)

Fyra jag utmanar
Hege och faster Maria! Samt vem som helst som gillar att svara på frågor!

3 kommentarer:

  1. jag svarade i jessicas blogg så postar samma svar här... kul med listor!


    Fyra tv-program jag ser:
    1 Glee
    2 Friday Night Lights
    3 Desperate Housewives
    ...men ingen av dom på tv.

    Fyra saker jag gjort idag
    1 Yogat
    2 Bastat
    3 Tränat
    4 Läst flera hundra post its

    Fyra saker jag längtar efter
    1 Familjen hemma
    2 Bolivia
    3 Att få in en bra yogarutin, varje dag
    4 nästa vecka

    Fyra saker på önskelistan
    1 Yogaretreat varsomhelst varmt
    2 Ett hus, stort, med öppen spis å bra isolering
    3 Ungar
    4 Nya skor

    Fyra saker jag avskyr
    1 Stress
    2 För lite sömn
    3 För mycket stillasittande
    4 Negativitet

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Kul att bli utmanad!

    Fyra saker jag avskyr
    1 Förtryck
    2 Orättvisor
    3 Barn och djurmisshandlare
    4 Egoistiska personer


    Fyra saker jag gjort idag
    1 Trott att det var lördag?
    2 Bloggat och facebookat
    3 Fått feber
    4 Tänt ljus på kyrkogården


    Fyra saker jag längtar efter
    1 Solens återkomst i januari
    2 Spela julmusik
    3 Sommar
    4 Mera i lönekuvertet ;)


    Fyra saker på önskelistan
    1 Ett par byxor
    2 Snälla barn :)
    3 En god ostbricka
    4 en ny soffa

    Fyra tv-program jag ser:
    1 Idol
    2 Debatt
    3 Danska serier
    4. What ever!
































































































    Fyra saker jag gjort idag
    1 Handlat
    2 Tänt ljus på kyrkogården
    3 Fått feber
    4 Facebookat och bloggat.

    SvaraRadera
  3. Hi hi, tack söta ni! Visst är det kul med listor, spännande att läsa andras svar också, alltid får man veta något man inte visste! :D

    KRAM till er båda, ha en fin dag!!!

    SvaraRadera