torsdag 16 februari 2012

Fjällbestigning och hemfärd.

Igår när TH och hundarna låg och vilade vid elden fick jag sån överskottsenergi att jag var tvungen att gå upp på den närmaste fjälltoppen. Det kändes som att jag besteg ett mäktigt berg, he he! (Tror jag har sett för mycket på alla program i tv-tablån som handlar om Mount Everest-expeditioner.)

Toppen i sikte, puh! Strålande eftermiddagssol och vindstilla, perfekta förutsättningar för att lyckas nå målet, he he...

Basecamp låååångt där nere...

Nöjd bergsbestigerska framme på toppen. Där på toppen var det ett litet stenröse, och på toppen av det hade ett litet djur skitit, det såg väldigt högtidligt ut, ha ha!

Kvikkjokksfjällen i ett soldis, eller kölddis? Nere i dalen var det ju tio - femton grader kallare än uppe på fjällen.

Solen på väg ner i söder.

Nedstigen efter min lilla expedition, glad att jag gjorde det!


 Nu var hundarna utvilade och redo att fortsätta. Det var första fjällturen för Tjappes barn och det gick hur bra som helst! Här sitter Gilvva i tryggt sällskap med gammelgubbarna Bávgges och Dustte.

Sista rosa glimten av solen på fjälltopparna i väster. Vi hann precis hem innan det blev mörkt. En superfin dag var det!

4 kommentarer:

  1. Du nyter livet og naturen på en slik herlig måte, misunner deg! Håper jeg en dag kan være med deg på en av disse turene dine..

    Hege

    SvaraRadera
  2. Magdalena, du är en lyckost!!

    Ulltott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en lycka att leva nära naturen! :)

      Radera