torsdag 9 februari 2012

På tur med Ramek


Jag håller på att träna söta Ramek till att bli en skidhund. Det går väl sådär! Han är inte van att dra själv, han har bara dragit i spann förut, så motivationen brister litegrann. Det är inget supertryck i draglinan om man säger så, utan han lunkar mest på i långsam trav, och tjuvstannar här och där. Men vi nöter på, jag ser till att linan i alla fall hålls sträckt, och när jag får möjlighet ska jag köra honom tillsammans med Sito eller nån annan draghjälte så att han begriper vilket arbetstempo som förväntas!

Vi kom iväg strax före solnedgången idag. Halvmulet, -15 grader och superfint skidföre! 

 Sånt här gräs som växer på vissa myrar tycker jag är så snyggt! Vill ha det i min trädgård! Kanske är tvungen att göra en liten "minimyr" i en hörna nånstans...

 Det var fullt av spår av renar, rävar och tjädrar i skogen. Man ser att tjädrarna har suttit i tallarna och ätit barr när det ligger en massa barr nedanför träden.

 Rävrackaren hade tagit en av de stora svarta fjäderfäna, och stannat och dragit fjädrar av den alldeles bredvid mitt spår. 

 Så vi fick lite souvenirer med oss hem!

Min lilla kompis tassade på i makligt tempo, snabbare och snabbare när hemlängtan började sätta in!

2 kommentarer:

  1. Du er så god til å ta bilder! Hva slags kamera bruker du? Ekstern linse? Innstillinger?

    Hege

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack! Alltså jag är ju riktig dumskalle när det kommer till tekniska grejer, inte ens kameran som jag använder så mkt har jag lärt mig ordentligt, he he! Men det är en canon 1000D, jag har ett 28-90 mm objektiv och ett 75-300 mm objektiv. Jag använder vanligen automatisk inställning utan blixt.

      Radera