torsdag 9 februari 2012

Fotoafton

Inser att det är tur att jag har den här bloggen, annars skulle de flesta bilderna jag tagit de senaste åren vara ett minne blott om datorn strejkar! Ganska flummigt att inte ha dem sparade någon annanstans... Känner att det är dags att börja ta ansvar för det här nu, och eftersom jag har den känslan så kommer väl säkert min kära dator att krascha snart, bäst att lyda intuitionen med andra ord! Ikväll har jag i alla fall suttit och gjort en fotobok med 2011 års bilder, jag gjorde en för 2010 i fjol och den är jag jättenöjd med. Det får bli en tradition tror jag!



Kul att gå igenom alla fjolårets bilder, även om det tar sin lilla tid! Har fått en hel del aha-upplevelser, "jahaa, var det då, såg det ut så", och så vidare... Är även lite positivt småförvånad över hur få bilder jag ändå har sparat, tack och lov att jag är ganska hård på att gallra bort onödiga bilder.

Kunde också konstatera att de bilder jag är mest nöjd med från 2011 tog jag i slutet av oktober! Typiskt min smak med såna här stillsamma motiv... Det ska liksom se "tyst" ut, då får jag till trivseln. Får hon aldrig nog av "tyst och stilla", kan man fråga sig? Ja, kanske en gång varannan månad skulle jag svara, då far jag till Jokkmokk och går på ICA och sen är jag så utmattad av folk och liv att jag måste fara hem och gömma mig ett par månader igen! He he...




9 kommentarer:

  1. Neeej, måtte inte din dator krascha, jag börjar bli smått beroende av denna härliga blogg.
    Hälsar
    Ulltott

    SvaraRadera
  2. Älskar stillheten!!

    Fortsätt med dina fina bilder och härliga tankar - är redan beroende :)

    Kram/L

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni! Det är så kul att få läsa sån fin respons, tack! :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder!
    Jag följer din blogg med intresse!
    Kul idé med fotobok!
    /Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så kul att du gillar min blogg! :)

      Radera
  5. Stillhet är fantastiskt liksom dina bilder!!/ Monica

    SvaraRadera
  6. Stillsamhet är vackert, liksom dina bilder! /Monica

    SvaraRadera