lördag 11 februari 2012

Premiärtur med Tjappes barn

Igår hade vi stort väderomslag här, det började blåsa och tempen steg till plus fyra grader! All snö blåste ur träden och skogen blev grön. Nu börjar jag verkligen känna vårkänslor!

Igår var också en lyckans dag när jag provåkte skidor med unghundarna för första gången och de visade sig vara så enormt duktiga! Jag har saknat deras salig fader Tjappe massor i skidåkningen, så lyckan kunde inte vara större när det visade sig att hans drag-ande har återfötts i de här två!

Det var bara att sela på och köra iväg, Monsen gick starkt och rakt fram som ett lokomotiv och Gilvva likaså! Det är så häftigt att uppleva det självklara när en hund är född till att göra något, och se hur enormt förnöjda de är i sin roll. Ja, det är rent vackert att se! De fick dra en dryg kilometer var och så byta om med varandra. Jag vill bara att de ska tycka det är jättekul och inte jobbigt.

Söta små flipflop-öron precis som sin far! Men lite bättre päls tack vare sin mor. Vilken tiptop-hund! Nu kan jag glädja mig till fina skidturer i många år framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar