söndag 13 maj 2012

Återbesök hos doktor Trädgård


Idag har jag äntligen haft årets grävpremiär i min trädgård, ojoj, det var verkligen efterlängtat! Det är nu verkligen som ren terapi för själen. Beslut har fattats, visioner har fötts och offer har gjorts! Jag tog ena osedvanligt bra beslut idag, som att äntligen flytta min skrangliga lilla körsbärsbuske för att ge plats för en vacker pion, det blir så fint!


Perennknölarna som jag beställt från odla.nu kom med bussen i fredags, och jag bestämde mig för att gräva ner dem direkt istället för att hålla på och tjorva med att förodla dem i krukor inomhus. Lite frost ska de banne mig tåla, "lev eller dö" är härmed mitt trädgårds-motto för i år!



I lilla rabatten bredvid farstukvisten hamnade en korallfärgad pion "Coral charm" och ljusorange jättevallmo "Effendii", längtar så efter att få se hur de matchar varandra!

Plockade stora snäckskal när vi var i Tromsö förra helgen, och de ser så fina ut bland stenarna i trädgården! Jag är inte så mycket för pynt i trädgården annars, men det här tycker jag är riktigt vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar