tisdag 8 maj 2012

Dagar på kusten

Har just kommit hem från en riktig långhelg i vackra Tromsö, jag och TH har varit på kurs i att segla traditionella norska nordlandsbåtar, det har varit helt underbart! Jag hade aldrig seglat förut, men TH har bott i Tromsö i många år och seglat mycket, så han hade verkligen havs-abstinens. Det var så otroligt skönt med lite luftombyte, jag hade inte varit hemifrån sen 23:e februari, inte ens in till Jokkmokk och handlat, så det var verkligen på tiden!

Vågade ta med mig kameran ut på havet sista seglingsdagen! Tyvärr var det grått väder den dagen så man ser inte de vackra vita fjällen som omger fjorden som vi seglade i. Hade helt makalöst vackert väder dagen före.

TH i sitt esse! Vi fick lära oss allt om de olika uppgifterna och knoparna och delarna i en segelbåt, en helt ny värld för mig med många konstiga norska ord, he he! Men det var riktigt roligt. 

 TH fotade mig när jag satt och höll koll på seglet. Jädrar så kallt det kan vara på kusten alltså! Även fast det var plusgrader så hade jag på mig lika mycket kläder som när det är 40 minus hemma, och det var ändå kallare!

Andra halvan av kursgänget i sin båt, det blåste uppemot 15 m/sek den dagen!

Ogillar att få lite panik när man bläddrar i kameran på väg hem och tänker "men VA, är det här alla bilder jag tagit???" Saknar bilder från Tromsö i sol och fina vänner vi besökt och andra grejer vi sett och gjort. Men men, vi får helt enkelt fara tillbaks snart, nu får det inte gå flera år mellan gångerna har vi bestämt!


2 kommentarer:

  1. Åh men de här bilderna var så fina så det räcker! KRAMAR

    SvaraRadera