tisdag 15 maj 2012

Lugna dagar

Maj är en härlig månad för mig, det är en tid när jag mest bara försöker ta det lugnt och ladda upp batterierna efter en intensiv jobbvår. Har haft några riktiga hemmadagar nu, mest bara spankulerat runt på gården och pysslat med småsaker. Planerat vad jag ska göra med trädgården när snön smält bort och tjälen släppt. Grävt ner saker här och där, flyttat plantor hit och dit. Varit med hästarna. Inga större äventyr, inget att blogga om tänkte jag först, men äsch, här kommer i alla fall några bilder från igår och idag... 

Igår kväll gick en älg plötsligt förbi utanför mitt fönster, den var hur lugn som helst, fast hundarna blev ju helgalna!



Efter några dagar i Tromsö hos den här tjejen så har jag blivit både inspirerad och helt beroende av att dricka gröna smoothies till frukost, det är så gott och uppiggande! I den här är det färskpressad apelsinjuice, färsk ananas, frusen banan och en massa spenat, jag mixar det med mixerstav.


Idag har vår guru M hjälpt oss att hitta currylinjer, det var väldigt intressant! Jag tror absolut på det här med att det går energilinjer överallt runt hela jorden och att man ska ta hänsyn till dem när man exempelvis ska bestämma var man ska ställa sängen eller bygga hus.


Vi la ut käppar på marken för att markera vars currylinjerna går, och vars currykorsen ligger. Currykors är ställena där currylinjerna korsar varandra, i såna korsningar kan det vara svårt att komma till ro. I min uppväxt hade jag min säng mitt på ett currykors och hade väldiga sömnproblem, tills den dagen då M kom och testade mitt rum med slagrutor och rådde mig att flytta sängen!

 Japp, så är det!


Och så har ännu en pion blivit nerbäddad i sitt nya hem här i min trädgård, idag på årets hittills varmaste dag!

2 kommentarer:

  1. Häftigt med naturen så nära in på knuten!
    Visst är det härligt att få planera trädgården så här på vårkanten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart, en av årets höjdpunkter! :)

      Radera