torsdag 17 maj 2012

Ha de, vintern!

Även fast det fortfarande går att åka skidor, så har jag inte gjort det på länge. Jag har redan mentalt gått in i  nästa årstid, för med min trädgårdsabstinens och tidernas D-vitaminbrist så är det bara sol och grönt som lockar. Ja, jag har slutat se snön överhuvudtaget tror jag! Jag kan däremot stå hur länge som helst och stirra på krokusen som blommar.

Vintern var fin och krävande på samma gång, jag fick mig många vackra turer. Nu tar jag mig en liten minnesstund över vintern och sen ställer jag in skidorna i bodan och går vidare här i livet! Det här är några av mina favoritögonblick från vintern som gick.

Min favoritbild! 

Står på slädmedarna, en av de riktigt kalla dagarna. 

Tjappes son blev en fantastisk skidhund, det var magiskt att uppleva första turerna med honom! 

Rimfrost vid Läipa.

Stod på en fjälltopp och såg solen gå ner i ett gyllene dis, i slutet av februari. Jag minns hur fridfullt det kändes.

6 kommentarer:

  1. Hej ! Till skillnad från dig blir jag nästan lite låg när vintern börjar ta slut.Jag länktar till baka till snö å kyla när jag ser dina vackra bilder, du har bildsinne. Men nu är det nästan sommar här i Stockholm så jag har kommit över det stadiet och har ställt ut solstolarna å njuter. Skulle uppskatta om du kunde berätta lite om dina Islandshästar denna fantastiska tåliga och intilligenta hästras,dom verkar klara det mesta skiftande levnads betingelser å livnära sig kanske för att dom inte lägger så mycket tid på att bråka sinsimella som halvblod utan inordnar sig i flocken,. Förresten berätta också om dina draghundar, korthåriga ? hur klarar dom den extrema kylan som kan förekomma i dina trakter, någon egen tundra ras montro.
    Hälsar en Stockholmare

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag bara ramlade över din blogg av en ren tillfällighet och den var så trevlig och mysig att jag tror jag måste spara den som bokmärke :-) En feel-good blogg helt enkelt :-)

    SvaraRadera
  3. Saknar dig och dina inlägg.
    Hoppas allt är bra.

    Kram/L

    SvaraRadera
  4. Wow... tänk hur annorlunda Sverige ser ut bara man åker några mil bort! Känns som en helt annan värld, haha. Vår snö här i västra götaland regnade bort dagen innan jag landade med planet xP

    SvaraRadera
  5. Väldigt vackra bilder, av en väldigt vacker plats!

    SvaraRadera