söndag 8 januari 2012

Hundarna i byn

Idag har det varit en jättefin dag, äntligen klarnade himlen upp! Det har bara snöat och snöat och varit lågtryck sen december, så det var nästan lite exotiskt att få se fjällen och omgivningarna igen. Jag blev då på mycket bättre humör och det blev djuren också, de har också varit lite griniga den sista tiden tycker jag! Så idag var alla hundar ute och busade tillsammans, och vi gick på en liten promenad.
Freja posar vant för sitt porträtt...

Pass den lilla rackaren, alltid på alerten.

Stella vill så gärna vara kompis med Freja, det funkar väl ibland, Freja är inte så mycket för att umgås med hundar egentligen, ha ha...

Måste lägga in den här bilden på hästarna, de ser då ut som att de aldrig sett en kamera förr!

 TH är ute på en veckotur med alla hundar och en turist, så jag har hand om "valparna" som ännu är för små för att följa med. De är så otroligt snabba och spänstiga de här två! Jag gillar dem verkligen, de kommer att bli sååå fina skidåkarhundar till mig, längtar till nästa år då de är inkörda! De är små kopior av sin pappa Tjappe både i fysiken och lynnet.

Hundbus-kaos, nä huvva så jobbigt tänker Freja och drar sig genast undan.

Freja psyk-tuktar Stella som lägger sig platt, bokstavligt talat.

2 kommentarer:

  1. Vilka fotogeniska djur ni har i Årren! Vana vid att posera ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja de är såna linslusar hela högen :)

      Radera