måndag 30 januari 2012

Lättnadens morgon

Jag är så glad att äntligen kunna berätta att min kära Kengála har tillfrisknat! Det var en lyckans stund i morse när hon äntligen fick komma ut i hagen och röra sig, och visade sig vara pigg och glad och helt normal. Hon joggade glatt fram och tillbaks i hagen och drog till och med ett ganska rejält bocksprång, puh vilken lättnad!

Åh det här har jag längtat efter att se, Kengála-expressen! 

 Första turen gick längst bort till skogsbrynet för att se vars renarna håller hus, viktigt att ha koll på dem! Sen ledde Kría vägen tillbaks för att kolla hur det stod till i andra änden av hagen.

 Vädrar in frihetens luft så att näsborrarna fladdrar.

Fina Kengála. En orolig vecka är äntligen över!

10 kommentarer:

  1. Hej Magdalena,
    Jag hittade din blogg igår av en slump. Helt fantastisk! Du lever det livet jag drömmer om.
    Kram från
    Ulltott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulltott! Så kul att du hittade hit! Och så kul att höra att du gillar min blogg. Kram från Magdalena

      Radera
  2. Svar
    1. Ja gud ja! Värsta som finns när djuren är krassliga!

      Radera
  3. Så bra! Og for noen herlige bilder, det lyser glede av henne! :)

    Hege

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul att se henne så glad och upplivad! :)

      Radera
  4. Åh vad härligt att höra - underbart!!
    Ta hand om er nu.

    Kram/L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja puh, är så glad att hon repade sig fint! Kram!

      Radera
  5. det var då för väl att det gick bra med hästen!

    SvaraRadera
  6. Men det var ju för väl! Av bilderna att döma ser hon ut att vara i god vigör, märren! Kram

    SvaraRadera