onsdag 25 januari 2012

Minusgrader rensar luften

Vi for ut på en lagom liten tur med hundarna idag, skönt att komma bort från gården ett par timmar och vila tankarna. Det var en sån iskall och klar dag idag, en sällsynthet i denna milda snömolnsvinter. Jag tog med kameran men det var inte det lättaste att fota med mina klumpiga handskar, här är dock några bilder som blev till på något slumpmässigt vis.

Mitt kära Kassavare lyser pastellrosa. 

TH vinkar till publiken. Strax efter att jag tog den här bilden kom vi ikapp ett par snöskovandrande tyska turister som vi spårat ända hemifrån. De lullade på där i sin egen lilla värld och hörde inte att vi kom glidande förrän vi var ett par meter bakom dem och TH ropade hallå! Jädrar vad de skvatt till och hoppade ur spåret, hehe! Det var som en lite smårolig situation, vi fick oss alla ett litet skratt...

 Solnedgång på Änamusjaure.

 På väg hem, hundarna ökar takten...

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, ja det är fint med vinterfärgerna :)

      Radera
  2. Hej! Jag skulle vilja ha din emailadress. Du får gärna maila den till mig karin.herrmann81@gmail.com
    Mvh Karin

    SvaraRadera
  3. Har jag sagt att jag gillar dina bilder *ler*.
    Du är otroligt duktig på att fota.

    Hur går det för lilla älsklingen hemma i stallet - håller tummarna.

    Kram/L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag håller tummarna för att det ska gå bra med K, än så länge står hon och vilar i boxen.

      Radera