onsdag 24 februari 2010

Jag har bestämt mig

Nu ska jag aldrig mer färga håret. Har hört så mycket hemskt om hårfärger på sista tiden. I oktober gick jag från blond till brunett (ett stort trauma ska jag säga!), och sedan dess har det bruna sakta fått rinna ut, idag vet jag inte riktigt vad man ska kalla min hårfärg, men strunt samma. Jag är så fäst vid mitt långa hår, varför ska jag hålla på och straffa det med en massa tungmetaller och skit? Nu ska min naturliga hårfärg få växa ut, den är nog mörkblond, eller RÅTTFÄRGAD som det så populärt kallas. Misstänker starkt att det ordet är uppfunnet av hårfärgningsindustrin för att få det att låta lite skämmigt att ha ofärgat hår!

Jag reagerar alltid när jag ser en människa med sin naturliga hårfärg, tycker att det är SÅ vackert, färgschemat stämmer liksom.



Min post-traumatiska hårfärg.

1 kommentar:

  1. Helt rätt man ska inte hålla på å färga
    gifterna sitter ju dessutom kvar i skallen typ 60 dagar eller vad de var efter man har färga

    SvaraRadera