onsdag 3 februari 2010

Marknadstips i all hast!

Jag verkar ha blivit en "talker" och inte en "doer" på bloggen, mer snack än verkstad, lovat att blogga, tänker blogga vareeeviga dag, men får det inte till! Ovärdigt! Ska pröva att skärpa mig! Jag minns min ungdom, då var mitt motto "dont just think about it, do it!", men det var väl före ålderdomen, rädslorna och dödsångesten slog sina klor i mig, he he.

Nog flummat, nu ska jag tipsa om en otroligt fin konsert som äger rum på marknadsfredagen. nämligen Buljos Bidus med Niko Valkeapää på Bio Norden, klockan 14 och klockan 16 på fredag alltså. Kom in och värm fötterna en stund på en riktigt riktigt bra konsert!

Buljos Bidus är bröderna Tor-Henrik och Georg Buljo. Båda bröderna har lång historia inom musik och den samiska musikvärlden. Georg är en framgångsrik producent med sitt eget märke Duippidit och är gitarrist åt den samiska superstjärnan Mari Boine.

Niko Valkeapää är en prisbelönt och kritikerrosad samisk sångare. Har ni aldrig hört honom, så sök på Spotify. Förlåt sådär får jag väl inte säga egentligen, köp skivan menar jag!

Läs mer om denna konsert på TH:s blogg.!

Förlåt man ska inte blogga när man är så här trött. Borde haft dataförbud för flera timmar sen. MEN jag vill bara att ni ska veta om den här konserten, så att ni inte kan skylla på mig om ni missar den, vilket ni nu förhoppningsvis inte gör, alltså. Puh, god natt.

1 kommentar:

  1. Skulle gjerne vært der! :) men blir litt for langt ;)
    Keep up the blogging, jeg har jo blogga MASSE i det siste bare pga. ditt mas... ;)

    hege

    SvaraRadera