söndag 7 februari 2010

Möte med evigheten


Det var i fredags, när jag sprang över vägen mellan Bio Norden och Café Gasskas, som det hände. Jag skulle bara fylla på en kaffetermos, det var ett helt ordinärt ärende. Jag var helt oförberedd på att slungas in i ett ögonblick av osannolikhet och slow-motion-artad tidsuppfattning. Jag kände plötsligt en stark närvaro av något STORT på min högra sida, men hann inte riktigt reagera, hann bara tänka "kan det vara...?". När jag kom ut från Gasskas igen fick jag bekräftat de vibbar som min antenn tagit in, där står verkligen min STORA IDOL Camilla Plum och skrävlar i sin mobiltelefon. Hon är lång och ser jävulskt kraftfull ut. Runt huvudet har hon virat en halsduk, hon har täckdress i intressanta färger, hon säger "JE JE JE" i sin telefon. Jag törs inte stanna och glo en enda sekund, för hon ser så farlig ut, farlig och MÄKTIG. Jag springer in på Bio Norden med kaffetermosen och darrande ben, och kan inte göra något annat än att fnittra hysteriskt i minst tio minuter.

3 kommentarer:

  1. haha unnskyld, men jeg måtte le litt! :D
    jeg måtte google Camilla Plum, for jeg har aldri hørt om henne, tenkte OJ ho er sikkert en svensk superkjendis, kanskje kongelig! Og så viser det seg at ho er en dansk hage og mat-dame :p Du er nå søt da, Magdalena :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja ursäkta att jag inte förklarade exakt vem denna damen är, för i min lilla värld är hon ju huuur stor som helst!!! :D Det konstiga är att jag nyligen tänkt tanken, vilken "kändis" skulle jag bli helt nervös av att bara se, och kom fram till att för mig är det nog bara Camilla Plum som skulle ha den effekten, ha ha! Och varsågod, så serverade universum mig ett möte :D

    SvaraRadera
  3. Hahaha, underbart! Jag skulle nog också vara lite rädd för henne...:S

    SvaraRadera