tisdag 23 februari 2010

Man ska ALLTID vara rädd för tandläkaren!

Igår hade jag tid för att operera bort mina visdomständer på sjukhuset i Sunderbyn, något jag inte direkt hade sett fram emot, men självklart gärna ville ha överstökat. Så vi gasade iväg hemifrån i gryningen och... äsch, för att göra en lång historia kort: käkkirurgen ville inte ta ut mina tänder för det visade sig av bilder från en "cat-scan" som jag var tvungen att göra, att rötterna till tänderna var intrasslade i käknerverna, så att ta ut dem skulle innebära en lite större risk att jag mister känseln i underläppen. Kirurgen ville inte att jag skulle känna mig stressad att ta ställning till att utföra operationen där och då, och det var nog klokt av henne. Jag får fundera på det i några månader, får en ny tid i maj, vill jag inte göra det är det bara att ringa och avboka.

Så summan av kardemumman: Det var ABSOLUT inte konstigt att jag var lite nervös för operationen igår för det VAR förmodligen JÄTTEFARLIGT!!! Trust your instincts Määgdalejna! Nu har jag ytterligare några månader på mig att vela och gruva mig för detta super-riskfyllda ingrepp, jihoo!

1 kommentar:

  1. Ah, där satt jag också... Röntgen var riktigt underhållande. Har alltid svårt att hålla musklerna stilla just vid sådan tillfällen. Och sedan bita i en himla glasspinne.
    Också få domen... Jag hade en korkskruv på rotskrället, men det gick bra för mig, hade vänttid i två olidliga månader.

    SvaraRadera