fredag 14 maj 2010

Meet my Goji


Igår tänkte jag i min förvirring fara till Luleå och tvärshoppa, hann som tur var bara just förbi Jokkmokk innan jag insåg att det var röd dag och att affärerna förmodligen skulle vara stängda innan jag ens kommit fram. Så jag fick vända om och göra det mesta av några rundor på ICA och Konsum i Jokkmokk istället, något som jag är lite av en expert på faktiskt, he he. I Jokkmokk var det varmt och exotiskt, asfaltsångorna stod höga. Utanför ICA luktade det som på en partygata i Medelhavet, utanför Konsum var dofterna mer åt bygata-i-Indien-hållet.

På Konsum hittade jag en Gojibärs-buske, det var nog dagens stora fynd! Den ska jag gräva ner i rabatten om några veckor. Det påstås att den ska vara vinterhärdig, det blir spännade att se, och spännande om den faktiskt skulle få bär. Lite kul att ha sina egna hemtorkade Gojibär att gnaga på i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar