söndag 9 maj 2010

Solskensdag. Spenderar den under en filt i en fåtölj på framsidan av mitt hus. Läser en bok för första gången på alltför länge. De senaste månaderna har jag bara läst magasin, typ Gardeners World och Elle Interiör, och kvällstidningar. Läshjärnan är lite degad (men jag kan numera mycket om grönsaksodling och terassmöbler, he he). Kan inte rivstarta med att läsa något avancerat verk, men hade turen att komma över ett ex av Mia Skäringers bok, som är lättläst och svårsmält på samma gång. Och väldigt rolig mitt i all vardagstragedi. Perfekt lat söndagsläsning.




Nu väntar jag bara på att klockan ska bli kvart i två så att jag kan gå och rapportera till SMHI att i Årrenjarka sker det så gott som ingenting på väderfronten. Sen ska jag dricka upp det som är kvar i vitvinsflaskan efter gårdagens våffelbjudning. Köpte ett nytt vin på Systemet och det var verkligen jättegott, tipsar om det sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar