lördag 8 maj 2010

Ost från Skabram ger märkliga drömmar


Vaknade med ett leende idag efter den mest underhållande drömmen på länge! Drömde att det var höst och vi hade en skolklass boende på anläggningen, ungdomarna var typ i 20-25:års-åldern och vissa pojkar i klassen drev mig till vansinne. De var konstant fulla och drog ut snopparna hela tiden som nåt sorts skämt. Gud så less jag var på de där snuskiga små svinen! Och i drömmen tänkte jag: Vänta bara, jag ska polisanmäla era vidriga små snoppar! Så jag ringde till polisen och de kom hit, jag avtalade med dem att de skulle vänta med att komma in till ett par minuter efter att jag samlat hela klassen i restaurangen (som inte såg ut som vår restaurang utan som matsalen på något sjabbigt backpacker-hostel). Och jag fick in hela den där klassen i matsalen, de var minst 30 stycken, jag sa att jag hade lust att säga några ord till dem, de verkade tro att jag skulle hålla något "tack för att ni kom hit"-tal. Men så drog jag igång värsta högtidliga predikningen i "I have a dream"-anda, minns att jag sa "Ingen tjej ska någonsin - NÅGONSIN - behöva se främmande killars snoppar! Jag ska bevisa för er att sådana här snuskiga handlingar får konsekvenser!" och så kom poliserna in, tre biffiga poliser. Snopp-pojkarna försökte springa ut men de blev nerbrottade av poliserna. De fick handfängsel och fotbojor och fick åka iväg i en piketbuss. Jag minns att jag kände mig så fruktansvärt nöjd! Jag fick den PERFEKTA hämnden! He he heeee!

1 kommentar:

  1. Hahaha!
    Jeg leste nettopp en bok hvor det stod at noe av det vanskeligste, og mest risikable, en forfatter kan gjøre er å prøve å gjengi en drøm. Her synes jeg du klarte det med glans! Fantastisk :)

    hege

    SvaraRadera