fredag 28 maj 2010

Min gård

Spenderar timmar varje dag med att gräva, krafsa, stirra, fundera, planera, placera ut och plantera om i min trädgård. Ehmm, ja, "min trädgård" är väl kanske ett lite väl häftigt uttryck för mina små planteringar, men om vi säger såhär: det som ska BLI min trädgård. För jag vill verkligen ha en vacker, ombonad trädgård. Förutsättningarna är inte direkt drömlika, vårt snart 3-åriga lilla hus står i östre-änden av en långsmal, kal, torr gammal vall där västanvinden kommer nerdånandes som ett expresståg från fjällvärlden.



Jag behöver en sak framför allt och det är vindskydd i form av buskar och träd. Har köpt syrener, en sötrönn (en rönn med större, sötare bär) och svartvinbärsbuskar (som jag nu inte riktigt har bestämt vart jag ska ha än...) så det är bra, men jag behöver MER, tror att jag ska fara och gräva upp små björkar nånstans och plantera i det allra mest utsatta väst-läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar