onsdag 6 oktober 2010

Bekännelse om ört-te

Jag tog in lite av myntan häromdagen, torkade hälften och fryste in resten. Inte för att jag vet vad jag ska ha den till egentligen, jag dricker aldrig örtteer längre (STORT fel i min image, I know!) för jag fördrack mig fullständigt på det i tonåren. Speciellt smaken av te med älgört i, nej hjälp, det går bara inte. Jag brukar göra nån kopp med svagt örtte då och då, en-två gånger om året, för att liksom försöka vänja mig tillbaks till smaken.

Men det är ju alltid fint att ha örtte hemma om man får medvetna och hälsosamma gäster, även att bjuda turisterna på, de tycker det är jättekul att få hemplockat te.

Fint att hänga upp örtknippen i rönnbärsgirlanger.

Terapi-koppen... Tror jag kommer ha mest glädje av den frysta myntan, ska prova att uppfinna några nya drinkar med den!

2 kommentarer:

  1. Jeg tar gjerne en kopp urtete neste gang jeg kommer på besøk :) evnt. en urtedrink;)

    SvaraRadera
  2. Ja, du kan få en ört-mojito! :D

    SvaraRadera