fredag 22 oktober 2010

Längtar till ikväll!

Äntligen hemma efter några dagar i kusten. Har varit på kurs inom turism och export. Hann även med en del storshopping - då menar jag att jag har gått på såna där stoooora mataffärer som Willys, Ica Maxi och Coop Forum. Samt på stooora Systembolaget och så Granngården förstås. (När jag far till Jokkmokk och normalshoppar så betyder det att jag går på Ica Rajden.) Tänkte att jag skulle visa mina inköp som en äkta shoppingbloggare, he he!

Åh, är så glad i mina fynd att jag ställde upp dem så här fint och fotade dem! Svarta teer, några nyzeeländska viner jag är nyfiken på, nya handskar, en parmesanost, en bok som tydligen ska vara lättläst och rolig "Lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elizabeth Gilbert, och så en mystery orchid som var alldeles för blyg för att visa huvet i bild, ha ha!


Nu vilar jag upp mig inför jobb på kvällens höstfest ute i restaurangen, det kommer att bli så himla kul! Det är nästan fullbokat av locals, potentialen finns för en legendarisk afton! Som grädde på moset så kommer enormt duktiga och coola Ylva hit ikväll med tjejer från sitt spännande projekt Chicks in Sápmi. Vi har en väldigt duktig kock här i veckan som hjälper oss med inspiration till nästa års meny, har provsmakat flera rätter igår kväll, och kvällens meny låter helt underbar. Efter middagen spelar vår gamle ärketrubadur i lobbybaren. Ska ta med mig kameran och försöka hinna ta lite bilder ikväll, så får ni se hur det ser ut när jag jobbar!

2 kommentarer:

  1. Yey du er tilbake på bloggen! :D

    Skulle så gjerne hatt mulighet til å komme på en av deres tilstelninger, smakt på den fantastiske maten og sett på livet!! Kos dere masse og hils de jeg kjenner :=)

    SvaraRadera
  2. Me like din shopping, lite nyttigheter och lite godsaker, inga hyllvärmare! Hoppas att gårkvällen var lyckad!

    SvaraRadera