torsdag 7 oktober 2010

Småtomtarnas trädgård

Jag genomlever ännu några veckor då TH jobbar borta. Genomlever är kanske inte riktigt rätt ord, så hemskt är det faktiskt inte, det är rätt lugnt och mysigt! Dagarna är fulla av rutiner kring djurskötseln, som tar flera timmar varje dag. Mellan djurjobben sniker jag gärna förbi trädgården och pysslar lite där. Idag har jag anlagt en liten "pysslingträdgård" bredvid tornedalsrosen vid bron. Jag rev bort grästorv, fluffade upp jorden, blandade ner sand och omringade med fina stenar. Och så ploppade jag ner alla krokusar som var kvar. Sen till våren ska jag plantera små gulliga violer där. Och kanske ställa dit en liiiten trädgårdstomte, hi hi!

Innan jag grävde ner krokusarna placerade jag ut dem med lite lagoma avstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar