söndag 3 oktober 2010

Hoppsan...

På tal om att jag ska försöka att inte spendera pengar - nu har jag beställt nya vinterskor, he he. Har hasat runt i tre storlekar för stora skoterskor de senaste fem åren och det är INTE nyttigt för kroppen kan jag lova. Även om jag älskat mina yamaha-skor (helgjutna i gummi med typ fuskpäls på insidan) för att de är så varma, vattentäta och stryktåliga, så är det verkligen dags för något mer ergonomiskt nu.

Satsade på ett fullständigt wild card, en vattentät lättvikts-dunstövel från The North Face, "Women's Nuptse Knee High". Blir väldigt spännande att se vad det är för något, hoppas det inte är något svammel. Är lite rädd att de inte är nog tåliga för min livsstil - ett feltramp med bromsen på hundsläden och det blir ett hål rätt igenom, liksom. Men jag är så less på tunga klumpiga skor och de här ser ju riktigt nätta ut.





Men de allra bästa och varmaste vinterskorna jag nånsin provat är mina "Tall Ojibwa" från Steger Mukluks. Helt oslagbart varma, mjuka och sköna! Men de är jag så rädd om att jag bara använder dem i högtidliga tillfällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar