tisdag 12 oktober 2010

Varvar ner efter workywork

Puh, vilken lång dag detta har varit. Jag har jobbat från i morse till nu, ovant den här tiden på året! På förmiddagen var det invigning av nyreparerade vägen mellan Seitevarekorsningen och Kvjk. Kurirens reportage från den tillställningen finns här. Det var trevligt, inte minst för de goda tårtornas skull. Trafikverket hade beställt tårtor för 100 personer, he he. Men de 30-40 som kom gjorde ändå ett bra jobb med att äta upp det mesta. Så himla skönt att detta vägarbete är över, och att vägen är så fin (om än fortfarande smal och ganska farlig på vissa ställen, med nya räcken på båda sidorna av vägen - för "vägsäkerhetens" skull -, så att det nu inte går att köra av vägen i händelse av farligt möte vintertid). Nu på kvällen har jag serverat trerättersmiddag till ett stort sällskap. Ensam! Behöver jag berätta att jag är trött i fötterna, trots att jag rullat fram i mina massai-terapi-skor större delen av kvällen.

Imorgon ska vi på en spännande utflykt. De ska testöppna dammluckorna i Seitevare och om möjligt, om det inte uppstår problem, släppa ut mer vatten än någonsin tidigare. Vi ska fara dit klockan elva, de börjar öppna vid tio men de släpper inte på för fullt förrän klockan tolv. Huuu, det känns lite läskigt nästan men jag vill verkligen se det. Tänk om de inte kan stänga luckorna igen! Tänk om älven bryter sig fri och blir vild igen. Vilken grej. Kanske bäst att ta med sig en flytväst.

2 kommentarer:

  1. Ikke sant masai-skoene er supre?? elsker mine :)

    Ta med kamera når elva skal slippes, da, det hørtes spennende ut!
    Og gratulerer med ny vei, håper jeg får kjøre på den snart! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag älskar dem också, de är perfekta när man jobbar länge på hårda golv! Ja absolut ska jag ha med kameran, bloggar garanterat om det imorgon, om jag inte har svepts ner i vattenfallet, he he! :)

    Jag hoppas också du får köra på den snart :)

    SvaraRadera