söndag 15 augusti 2010

Filmtajm

Nu när höstmörkret börjar smyga på så börjar jag längta efter att se bra filmer på kvällarna. Hänger inte med för fem öre i dagens filmkultur, ser ALDRIG nya filmer. Brukar läsa recensioner i tidningar och sen vänta tills filmen som jag tänkt "åh - den måste jag köpa" finns att köpa för 79 kr på dvd, annars blir det ju så himla dyrt. Oftast brukar jag dock hinna glömma bort vad jag "måste köpa". Så nu skriver jag upp ett par filmer som jag har lust att köpa här så kanske jag kommer ihåg det sen...


Jag är lur på att den här Crazy Heart, om en avdankad gammal countryartist, är bra. Rolf Nilsén i Norrbottenskuriren tycker i alla fall att den är bra och han brukar ha himla bra smak.

Ett tidigt tidigt bokminne från min barndom, Till vildingarnas land av Maurice Sendak. MÅSTE bara se filmatiseringen, den har fått superbra recensioner så det verkar ju jättespännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar