måndag 9 augusti 2010

Sova i linne

Nu har jag städat huset och slängt ut skrot i typ två dagar, med drömvisioner ur Elle Ineriör blixtrande framför ögonen, så jag är helt inne i inredningens ljuva värld. Tankar på materiella saker som jag behöver, alternativt INTE behöver, dominerar starkt just nu...


Tanken på hur otroligt behagligt det måste vara med sänglinnen i linne har gnagt mig i MÅNADER, så nu gav jag till slut efter och beställde. Det är ganska dyrt men jag kom fram till att det är okej att lägga lite mer pengar på sänglinne i bättre kvalitet, det är ju ändå något man verkligen lever med och använder om och om och om igen, år efter år i bästa fall! De bästa sänglinnen vi har för tillfället är ett par i jättebra "bäckibölja"-kvalitet från norska Höie och de har ju använts och tvättats hundratals gånger men är lika fräscha ännu. Blir spännande att se hur bra H&M Homes linne är i kvaliteten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar