onsdag 25 augusti 2010

Hur det växte

Nu är jag så inställd på att vintern ska komma (trots att yr.no lovar 16 plusgrader en dag nästa vecka) att jag bara bara måste dokumentera alla mina plantor i vild panik... Förundras över växtkraften som har funnits, kylan till trots.


Så här såg det ut i min syd-rabatt den 28:e maj. De flesta fjolingarna hade kommit upp, stäppsalvian var nyplanterad.

Samma plantor ikväll 25:e augusti.

Det mesta utom kransveronikan (lila spiror nedan) och liljorna hade börjat spira på östgaveln, den 28:e maj.

Samma plats och samma plantor, ikväll 25:e augusti. Vissa plantor har vuxit cirka 2 meter på knappt tre månader. Bladen är mörkgröna och välnärda av gräsklipp som jag lagt på två gånger i sommar. Jorden de växer i är i princip bara sand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar