fredag 6 augusti 2010

SOS inspiration

Förmiddagen har ägnats åt utgrävning av en ny rabatt framför uppfarten till vårat hus. Har stått och svettats och hackat i den stenfyllda marken och tänkt på mina förfäder som började odla marken här. Bröt upp alla dessa vallar för hand, förvandlade skog till betesmark och odlingsytor. Helt otroligt vilket jobb. Men vilket fint arv vi har kvar att förvalta.



Det blir fint! Gillar njurformen, eller vad man ska kalla den. Har lite ångest för vad jag ska plantera där, dock. Min älskade perennrabatt som jag anlade ifjol är jag så sjukt nöjd med, fattar inte hur jag kunde få till det så perfekt på första försöket! Nybörjartur tror jag det kallas. Nu är jag lite mer velig och tveksam. Gillar ju den engelska stilen där man blandar buskar med perenner och örter till ett lite vilt och slumpmässigt intryck.

Behöver ny inspiration och en ny tidning! Senaste året har jag prenumererat på Gardeners World, en riktig kvalitetstidning med massor att läsa. Har knappt hunnit läsa allt i dem faktiskt så jag gör en paus med den och beställer en prenumeration av Gardens Illustrated istället. För mig är det ett måste att ha en egen tidning som kommer, för för oss här ute i bushen är det en jättegrej när vi får post, ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar