tisdag 31 augusti 2010

Röyksopp


Smörstekt röksvamp på en bit hårdbröd, det är en smak från barndomen det. Det var mormor som lärde mig att äta röksvamp, och den är JÄTTEGOD, den har en helt speciell mild smak och mjuk konsistens. Nackdelen med röksvamp är att den blir dålig så himla fort, man måste steka den direkt efter att man plockat den. Nu ploppar det upp små runda vita röksvampar lite överallt på vallarna och gräsmattorna, jag springer och skyndar mig att plocka och steka dem innan någon oförstående varelse trampar ner dem!

3 kommentarer:

  1. Ja det är samma med mig! Och man ska bara steka det man äter, INTE värma på dom senare = magont :( Gillar bilderna på dina fina blommor! Har du fjällvallmon i rabatten eller ute i nått grus? /Maria

    SvaraRadera
  2. Tack, det är kul att fota med systemkamera! Det är en FJÄDERvallmo på bilden, den har jag i rabatten :)

    SvaraRadera
  3. (Jag tror du skulle gilla denna sida, om du inte redan hittat den...)

    http://cuteoverload.com/

    SvaraRadera