lördag 15 oktober 2011

Amaryllis-tajm!


Igår fick jag hem något jag verkligen längtat efter - en stor låda full med amaryllisar, åh så kul! Älskar amaryllisar och kan inte hålla mig från att beställa flera nya sorter varje år. Det är så kul med dessa stora häftiga blommor som lyser upp som stjärnor mitt i mörkertiden. Mormor är också tokig i amaryllisar så hon har också beställt flera olika sorter, och så har jag köpt ett par snygga sorter till min mamma och min syster också. Så idag har jag planterat lökarna och delat ut som en liten amaryllis-nisse. Vill att de ska blomma snaaart! Helst redan till första advent.

De här nya snyggingarna ska jag ha hemma hos mig i jul! Förut var jag mer för ljusrosa sorter men nu vill jag ha lite starkare färger.

Är man verkligen tokig i amaryllisar så sparar man dem år från år. En av de som jag haft ute i trädgården i sommar har redan en blomma på gång! Mormor har massor med amaryllisar i källaren som hon plockar upp varje vinter, ska räkna dem nån gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar