torsdag 27 oktober 2011

Den sista dagen är här

Fick en mayakalender-kalender i julklapp av en välmenande vän i fjol. Så hela året har den nu hängt vid min arbetshörna och påmint mig om att den yttersta tiden är nära. Ja faktiskt, så är IDAG den sista dagen i den här tideräkningen, enligt de som har kalkylerat den här mayakalendern (det finns några andra teorier om datum också, men dem struntar jag i). Fram tills idag så har då mänskligheten tagit sig upp igenom nio lager av undervärld, och imorgon ska vi träda in i de tretton himlarna, förfäderna från stjärnbilden Plejaderna ska återkomma och mänskligheten ska vakna upp i en ny soluppgång!


"Långtidskalendern fullbordas." Spännandes spännandes... Jag har då ena enorma förväntningar på morgondagen, hoppas på regnbågar och fyrverkerier och magiska upplevelser i en helt ny medevetandenivå, jihooo! (Hoppas inte på: ufon och aliens, min stora skräck. Stanna ni hemma i Plejaderna, tack.)


Eller så händer absolut ingenting. Stor besvikelse. Men hellre ingenting än ufon, helt klart...

3 kommentarer:

  1. Oj, det hade jag ingen aning om men jag håller med. Det låter onekligen spännande! :)

    SvaraRadera
  2. Haha vad du är söt och rolig :) Jag hoppas inte heller på ufon, inte heller hajar eller troll :D

    SvaraRadera
  3. Ja det blir spännande att se om man känner nån skillnad i atmosfären imorgon ;) Och gud bevare oss från ufon, hajar och troll!!!

    SvaraRadera