lördag 8 oktober 2011

Senhöst i min lilla trädgård


Aldrig i livet att jag skulle klippa ner några perenner före vintern! Gud vad jag skulle sakna dem. Jag tycker de är vackra, även mitt i vintern när det bara är "skeletten" kvar. Mina precioussss små älsklingar. Så här får de stå långt in i maj nästa år, och skydda rötterna från kylan. 


Min lilla babyhörna är klar för att bli översnöad. Full med sticklingar, småplantor och höstsådder som ska planteras ut runtom i trädgården nästa år. Har givetvis grandiosa planer för nästa års planteringar. Får se hur många gånger jag hinner tänka om och ändra smak fullständigt innan dess!


Årets sista lilja, passande höstglödsröd.


Har inte brist på varken kål eller persilja! De får stå kvar ute in i det längsta, de tål ju mycket frost. Persiljan är två år gammal, några plantor har blommat i sommar men inte alla. Betyder det att de som inte blommat kommer att leva ännu ett år? Blir intressant...


Efter en vacker solnedgång väntar en kall klar höstnatt... Det är redan flera minusgrader.

2 kommentarer:

  1. Jätteskoj att du börjar skriva igen - har saknat dina inlägg.
    Välkommen tillbaka!!

    Kram/Lisa

    SvaraRadera
  2. Så kul att du hittat tillbaks hit Lisa! Nu har jag laddat upp bloggbatterierna. TACK så mycket!

    SvaraRadera